ID: 244921

Business Development and Communications Specialist / Spécialiste en Développement des Affaires et Communications

Alexandria, ON

Education/Training/Certifications | Éducation/Formation/Certifications

The Business Development and Communications Specialist is a dual-focused role responsible for:

  • Building and nurturing business and client relationships, promoting employment services and funding opportunities. The Business Development Specialist will work closely with businesses to deliver customized workforce solutions;
  • Promoting the agency’s services and elevating its brand presence through effective communication strategies.

This position requires a proactive, results-driven individual with strong interpersonal skills to engage clients, promote services, and position the agency as a trusted partner in workforce solutions.

A vehicle and valid driver’s class G license are required for this position.

A full description for this position, including the skills and knowledge required, can be found on our website at https://giag.ca/careers/

To apply please submit your resume and cover letter by 12 (noon) on February 7, 2025 to:

Maxine LeBlanc-Byham
Program Manager
Integrated Employment Services
Glengarry Inter Agency Group
Email: [email protected]

We appreciate the interest of all applicants, however, only those selected for an interview will be contacted.

The Glengarry Inter-Agency Group (GIAG) is an Equal Opportunity Employer. GIAG will endeavour to accommodate a candidate in all parts of the hiring process. Applicants need to make their needs known in advance.

 


 

Le rôle de Spécialiste en Développement des Affaires et Communications comporte deux volets :

  • Développement des affaires : Établir et entretenir des relations avec les entreprises et les clients, promouvoir les services d’emploi et les opportunités de financement. Le spécialiste travaillera en étroite collaboration avec les entreprises pour fournir des solutions personnalisées en matière de main-d’œuvre.
  • Communications : Promouvoir les services de l’organisme et renforcer sa visibilité grâce à des stratégies de communication efficaces.

Ce poste nécessite une personne proactive, axée sur les résultats et possédant d’excellentes compétences interpersonnelles pour engager les clients, promouvoir les services et positionner l’organisme comme un partenaire de confiance en solutions de main-d’œuvre.

Un véhicule et un permis de conduire valide de classe G sont requis pour ce poste.

Une description complète de ce poste, y compris les compétences et connaissances requises, est disponible sur notre site web : https://giag.ca/careers/

Pour postuler, veuillez soumettre votre CV et lettre de motivation avant 12 h (midi) le 7 février 2025 à :

Maxine LeBlanc-Byham
Gestionnaire de Programme
Services intégrés d’emploi
Groupe Inter-agences Glengarry
Courriel : [email protected]

Nous remercions tous les candidats pour leur intérêt. Cependant, seules les personnes sélectionnées pour une entrevue seront contactées.

Le Groupe Inter agences Glengarry (GIAG) est un employeur équitable. GIAG s’efforcera d’accommoder les candidats à toutes les étapes du processus d’embauche. Les candidats doivent faire connaître leurs besoins à l’avance.

Position Requirements / Exigences du poste

Type of Job / Type d'emploi: Full Time / Temps plein,

Hourly Wage/Salary | Salaire horaire/annuel: $27.00 /hour /heure

Hours / Heures: 37.5 hrs per week/par semaine

Closes / Date de fermeture: Feb 07, 2025

Apply Now! / Postuler maintenant!

Accepted file types: pdf, doc, docx, Max. file size: 102 MB.
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